تبلیغات
رمضان
کد لوگوهای سه گوشه
شمیم شهادت - قابل توجه افسران جوان جنگ نرم!
تازنده ایم رزمنده ایم و تا پای جان مدافع حریم ولایت هستیم و فدایی مولایمان حضرت حجت بن الحسن (عج)

قابل توجه افسران جوان جنگ نرم!

شنبه 29 مرداد 1390 03:45 ب.ظ

نویسنده : شمیم شهادت گمنام
 

نكته هایی از صحبتهای رهبر عزیزمان امام خامنه ای (حفظ الله) در دیدار با دانشجویان

  • روحیه‌ى اندیشیدن، انتخاب كردن، با انگیزه بیان كردن، همان چیزى است كه ما آرزوى آن را در جوانها داریم. ما میخواهیم شما فكر كنید؛ بر اساس فكر، بخواهید؛ بر اساس این خواستن، جرأت و جسارت بیان و ابراز پیدا كنید. ممكن است آنچه كه شما میگوئید و میخواهید و مطرح میكنید، در كوتاه‌مدت هم تحقق پیدا نكند؛ ممكن است در یك برهه‌ى دیگرى از زمان، به خاطر یك تجربه‌ى جدید، نظرتان هم عوض شود؛ اینها همه‌اش امكان‌پذیر است، ایرادى هم ندارد؛ اما نفس این روحیه، مطالبه‌گرى و نشاط، همان چیزى است كه جوان امروز ما به آن احتیاج دارد.


  • حضور دانشجوها در بخشهاى مختلف، اظهارنظرها نسبت به همین مسائل منطقه، اینها همه‌اش كمك میكند.
  • ما به هیچ وجه نگفتیم كه دانسته‌هاى غربى‌ها را كه در زمینه‌هاى گوناگون علوم انسانى پیشرفتهاى چند قرنىِ زیادى داشتند، یاد نگیریم یا كتابهاى اینها را نخوانیم؛ما میگوئیم تقلید نكنیم.
  • بنابراین ما میگوئیم در این علوم مقلد نباشیم. حرف ما در زمینه‌ى علوم انسانى این است.
  • ما واقعاً حق نداریم افراد را به صرف گمان، متهم كنیم، مشهور كنیم؛ واقعاً جایز نیست؛ نه در سایت، نه در روزنامه، نه در تریبونهاى گوناگون. حیثیت افراد را باید حفظ كرد.
  • نباید بنا را بر این گذاشت كه هرچه مسئولین مى‌آیند میگویند، دروغ و درم و خلاف واقع است؛

اصل را باید بر این گذاشت كه گزارشها گزارشهاى واقعى است؛ ولو حالا ممكن است در آن یك               مقدارى مبالغه و اغراق یا ندیدن ،جوانب منفى وجود داشته باشد؛ لیكن غالباً گزارشها درست است.

 

  • نسل جدید اگر بخواهد مسئولیت را به عهده بگیرد، خودش باید وارد میدان شود؛منتها وارد میدان شدنش به چه معناست؟ صلاحیت كسب كند؛ صلاحیت علمى، صلاحیت عملى، صلاحیت حضور در میدان.
  • گفتند كه اینجور داریم كار میكنیم تا بدانند هنوز كسانى هستند. این تعبیر «هنوز» را به كار نبرید. هنوز، معنایش این است كه انتظار داشتید نباشد. نه، چنین انتظارى نیست. انتظار و توقع ما درباره‌ى مسئله‌ى انقلاب، خیلى فراتر از این حرفهاست. نگوئید هنوز كسانى هستند. بله، متن جامعه، متن انقلاب است.
  • این حركت دانشجوئىِ سازندگى هم بسیار جالب و بسیار لازم است؛ كار خیلى خوبى است.
  • ثبات و استمرار و استقرار نظام جمهورى اسلامى از جمله‌ى مهمترین عواملى بوده است كه ملتهاى منطقه و ملتهاى مسلمان را امیدوار كرده و میتوان گفت نقش مؤثرى در ایجاد این حركت عظیم اسلامى منطقه و آزادى و بیدارى ایفاء كرده.
  • از حالا به بعد تكلیف نسل جوان كنونى و عمدتاً دانشجوئى همین است كه این خط را در همان جهتگیرى، به سوى تكاملِ بیشتر ادامه بدهد و پیش ببرد.
  • نسلى كه امروز این حقیقت را تحویل میگیرد، شما هستید؛ جوانهاى امروز، دانشجوهاى امروز هستند. در آینده مسئولیتهاى كشور با شماست. طراحان كشور، تصمیم‌گیران و تصمیم‌سازان، شماها خواهید بود. میتوانید همین راه را ادامه بدهید، آن را به تكامل برسانید، از ظرفیتهاى استفاده نشده استفاده كنید، خلأها را پر كنید و همین چیزهائى را كه هى شما میگوئید این اشكال هست، - كه درست هم هست - برطرف كنید.
  • نسل جوان به خاطر ریشه‌ى دینىِ این حركت و پایه‌ى مستحكم اعتقادىِ این حركت، این راه را ادامه خواهد داد.
  • براى اولین بار در تاریخ انقلابهاى گوناگون در دنیا، انقلابى به وجود آمده است و خودش را به دنیا عرضه خواهد كرد و حرف اول و اصول و ارزشهاى اولیه‌ى خودش را با همه‌ى وجود، بدون انقطاع استمرار بخشیده و ان‌شاءاللَّه آن را به هدفهاى نهائى خودش میرساند.

  • این حركت مبارك و متكى به این ارزشها، وابسته است به انگیزه، همت، شجاعت، قدرت تفكر و عزم راسخ شما(نسل جوان).  شماها هستید كه باید این را ادامه بدهید
  • الحمدللَّه تا امروز انقلاب خوب پیش رفته. ما از هدفها منحرف نشدیم، زاویه پیدا نكردیم؛ آن بلاهائى كه سر آن انقلابهاى عظیم و بزرگ آمد، سر انقلاب ما نیامد. حوادث گوناگونى كه پیش آمد، همه جا انقلاب بر اینها فائق شد و با همان موازین خودش، توانست خودش را حفظ كند و تا امروز به تكامل هم برساند.
  • انقلاب، كشور را هم پیش برده.
  • كشور باید پیش برود. ما هنوز در قدمهاى اوّلیم، در آغاز راهیم.
  • یكى از خاصیتهاى بزرگ انقلاب، الگوسازى است. شما میتوانید این هدف را دنبال كنید كه براى جوامع اسلامى یك الگو درست كنید؛
  • اولین توصیه‌اى كه من به مجموعه‌ى تشكلهاى دانشجوئى كه در زمینه‌هاى مسائل دانشجوئى و كشور و انقلاب و همه چیز فكر میكنند، دارم، این است: شما وقتى نگاه میكنید به جبهه‌ى معارض، یعنى استكبار، جبهه‌ى ظلم، جبهه‌ى سرمایه‌دارهاى كلان بین‌المللى، كارتلها، تراستها و و و، به چشم یك جبهه به آنها نگاه كنید. یك جبهه‌ى به‌هم‌پیوسته‌اى وجود دارد در مقابله‌ى با انقلاب اسلامى، كه یك انقلاب معنوى و دینى و فرهنگى و اعتقادى است. وقتى به چشم یك جبهه‌ى به‌هم‌پیوسته به اینها نگاه كردید، خیلى از كارهاى اینها معناى واقعى خودش را نشان میدهد. این مسئله، وظیفه‌ى دانشجو یا تشكلهاى دانشجوئى را مشخص میكند.
  • با همان چشمِ جبهه‌اى نگاه میكنید:  مثلاً در جبهه‌ى جنگ مرزى با عراق - كه هشت سال جنگ داشتیم – یك جا اگر چنانچه توپخانه‌ى دشمن كار كند، معنایش این نیست كه دشمن با اینجاى بالخصوص كار دارد؛ این معنایش این است كه این یك حركتى است كه دشمن دارد اینجا انجام میدهد، احتمالاً براى اینكه شما حواستان به اینجا منعطف شود، او به یك جاى دیگر حمله كند - به قول خودشان حركتهاى پشتیبانى، كه این در واقع حیله است - یا براى این است كه رزمنده‌ى ما را در اینجا تضعیف كند تا مثلاً بتواند یك حمله‌ى سراسرى انجام دهد. وقتى با این چشم نگاه میكنید، معلوم میشود كه دشمن به دنبال كوبیدن حركت علمى در كشور است؛ یعنى یكى  از حلقه‌هاى توطئه‌ى دشمن این است.

 

  • چند تا حلقه‌ى به‌هم‌پیوسته وجود دارد؛ مثلاً حلقه‌هاى تحریم اقتصادى، ترویج ابتذال، ترویج مواد مخدر، كارهاى امنیتى، ایجاد تزلزل در مبانى و مسائل اعتقادى؛ چه اعتقاد به اسلام، چه اعتقاد به انقلاب. اینها حلقه‌هاى گوناگونِ به‌هم‌پیوسته است؛ یكى از این حلقه‌ها هم - كه مكمل این زنجیره است - كوبیدن حركت علمى در كشور، با ترساندن دانشمند ما، با حذف دانشمند ماست. با این چشم به قضیه نگاه كنیم.

 

  •  اگر چنانچه به مجموعه‌ى دشمن به چشم یك جبهه‌ى مستمرى كه وظائف را تقسیم كردند، نگاه كنیم، آن وقت احساس مسئولیت ما در هر قضیه‌اى شكل تازه‌اى به خودش میگیرد.

 

  • در همین قضیه‌ى این ترورها، من عقیده‌ام این است كه بچه‌هاى تشكلهاى دانشجوئى در این قضیه كوتاه آمدند؛ یعنى كم‌عملى نشان دادند. باید این قضیه را بزرگ میكردید. البته نه اینكه بزرگ كنید - چون خودش بزرگ است - همان جور كه هست، منعكس میكردید. ما حتّى ندیدیم تشكلهاى ما پوستر این شهدا را هم چاپ كنند، منتشر كنند، پخش كنند، یادمان اینها را نگه دارند. نه، این موضوع اصلاً نباید فراموش شود؛ این كار كوچكى نیست.

 

  •  مسئله‌ى علم در كشور، یك حلقه‌اى است از آن زنجیره، كه این حلقه درست متوجه به آن نقطه‌ى اصلى و اساسى است كه ما ده دوازده سال است داریم این را دنبال میكنیم. گفتیم «العلم سلطان»؛ علم، اقتدار است.

 

  • نگاه حركت جبهه‌اى دشمن.این مسئله ایجاب میكند كه ما نسبت به كارهاى اینها هوشیار باشیم.
  •  ***یكى از چیزهائى كه من میخواهم بخصوص به تشكلهاى دانشجوئى توصیه كنم، این است كه به طور جدى به كارهاى فكرى و فرهنگىِ برنامه‌مند و هدفمند و عمیق بپردازند.
  • یك وقت هست كه دشمن به عرصه‌ى دانشگاه تهاجم آشكار میكند؛ اینجا شما باید حضور آشكار داشته باشید؛ مثل مسائل دوره‌ى فتنه 88 و امثال اینها. یك وقت هست كه نه، آنچنان تهاجم آشكارى وجود ندارد؛ اینجا بایستى حضور مجموعه‌هاى دانشجوئى، حضور عمیق فكرى باشد.
  • درباره‌ى مسائل كلامى، درباره‌ى مسائل اخلاقى، درباره‌ى مسائل تاریخ، درباره‌ى مسائل انقلاب باید كار عمیق بكنید.
  • از چیزهائى كه من بجد توصیه میكنم، پرهیز از ابتذال در كارهاى فرهنگى و هنرى است؛ مراقب باشید.
  • از ابتذال فرهنگى، ابتذال اخلاقى بشدت پرهیز شود و با آن مواجهه بشود. امروز یكى از سیاستهاى دشمن، ترویج ابتذال است. با این سیاست استكبار مبارزه كنید. همین طور كه آنها تحریم اقتصادى را برنامه‌ریزى میكنند، همین طور ترویج ابتذال را برنامه‌ریزى میكنند - این ادعاى شعارگونه نیست؛ این ناشى از اطلاعات است؛ ما اطلاع داریم - مى‌نشینند طراحى میكنند، برنامه‌ریزى میكنند؛ میگویند براى شكستن مقاومت جمهورى اسلامى، باید بین جوانها ترویج ابتذال كرد؛ یعنى به قضایا ماهیت سیاسى میدهند.
  •  یك توصیه‌ى دیگر ما هم این است كه تشكلهاى دانشجوئى با هم همفكرى و همكارى و همدلى نشان بدهند. یك مجمع هماهنگ كننده‌اى بین این تشكلها وجود داشته باشد تا تشكلها هم جهت پیش بروند.
  • در جهتگیرى‌ها، در پیشرفت به سمت اهداف انقلاب، یك هماهنگى انجام بگیرد تا بتوانید بر محیط دانشجوئى اثرگذارى كنید. تشكلها باید بتوانند بر محیط دانشجوئى اثرگذارى كنند.
  • مجموعاً محیط دانشجوئى، محیط پرنشاط، پرتحرك و بر روى هم دینى و معتقد و پایبند به مبانى به حساب مى‌آید؛ این چیز خیلى مغتنمى است. محیط دانشجوئى ما اینجورى است؛ از این باید استفاده كرد، روى این محیط باید تأثیرگذارى كرد، باید جهتگیرى درست داد.
  •  یك توصیه‌ى دیگر؛ هم مسئولان دانشگاهى كشور و هم تشكلها سعى كنند نسبت به همدیگر مماشات و همراهى همكارى  داشته باشند .باید همكارى بكنند، باید همدلى بكنند؛ چون هدفها یكى است؛ اهداف انقلاب است.
  • ما بایستى در علوم انسانى اجتهاد كنیم؛ نباید مقلد باشیم. در باب علوم انسانى كار عمیق انجام بگیرد و صاحبان فكر و اندیشه در این زمینه‌ها كار كنند.

 

 

 



 

 




دیدگاه ها : نظرات
برچسب ها: افسر جوان جنگ نرم ،
آخرین ویرایش: جمعه 18 شهریور 1390 06:12 ق.ظ

گالری تصاویر سوسا وب تولز